April 4, 2020

Kiah : “Kapten! Kapten! Stop-Stop tak nak main kejar- kejar lagi! ” Kapten Neo : “Awak tu berat sape suruh kejar saiya yang sado ni… ” “…Errr ok,ok, maaf ye nanti saiya ganti balik duit awak dalam tabung tu!” …Sape suruh awak tuduh Kapten ni sampah masyarakat! ” Kiah : “Eh?…bila pulak saiya tuduh Kapten…

April 3, 2020

Kapten Neo : ” Kiah, Sedapnya Crispy Maruku Geget! My peberet kunyah-kunyah sambil tgk aksi kawan-kawanku Superman, Batman, Avengers di screen….!” Kiah : “Elokla dapat makan Maruku tu…dari makan sampah macam saya ni hari- hari..huhu” Kapten Neo : “Aik! Rilexla Kiah…ko kan Robot Sweeper, mmgla makan sampah!” nasib sampah takde online delivery. kalau ada mmg…

March 30, 2020

  “Kiah, malam tadi aku bermimpi ada seorang puteri bunian berbaju putih datang jumpa aku, dia suruh aku panggil dia Suri” “Eh, Pelik jugak mimpi Kapten. Apa Suri tu nak dari Kapten?” “Dia ajarkan aku satu teknik. Dan dia suruh amalkan teknik tu selalu” “Heh! Kapten ni. Dia nak bagi nombor ke atau nak uji…

March 30, 2020

“Kiah…jomla beborak, boring ni!!!” Kapten Neo whatapps call di telefon. “Bila boleh beborak, asik menyapu di jalanan je keje ko ni!” banyak kali aku miss call. “Errr…Sabar la, Kapten. Kiah sibuk ni, ada masa nanti, kita borak la” balas Kiah. “Aku ni bosan dok rumah sesorang. Tak leh keluar amik job tolong orang. Dah tak…